Психолого-педагогічне проектування


Суть методу психолого-педагогічного проектування – у стимулюванні інтересу дітей до різних проблем, розв’язання яких потребує певних знань і експерементально-пошукових дій. Перевага даної технології взаємен дорослого з дитиною спонукає вихователів нашого закладу відмовлятися від традиційного підходу до організації освітнього процесу. Адже ця технологія дає змогу сформувати у дітей активно-пізнавальне ставлення до навколишнього світу, що є фундаментом розвитку здатності до шкільного учіння.

Проект «Казкоград»
Девіз проекту: «Казка – могутній засіб виховання». Неоцінима роль проектної діяльності в тому, що дитина являється активним учасником навчально-виховного процесу. Адже проект – це гра всерйоз. Казки допомагають дітям отримати перші знання, відчути себе хоробрими і відважними, розпізнавати добро і зло.

Мета проекту:
1. Освітня:
- поглибити знання дітей про казки;
- формувати у дітей літературні та художні враження;
- навчати емоційно та виразно передавати сюжет казки в іграх-драматизаціях;
- формувати емоційно-пізнавальну активність дітей;

2. Розвивальна:
- розвивати самостійність та ініціативу;
- розвивати творчі здібності;
- розвивати вміння одержувати задоволення від процесу та результатів своєї діяльності.

3. Соціалізуюча:
- створити умови для реалізації пізнавальної і соціальної активності дітей;
- розвивати вміння проявляти ініціативу у спілкуванні з однолітками;
- виробляти у дітей власний погляд на події, позитивні емоції.

4 Виховна:
- виховувати бажання бути добрим, справедливим, творчим;
- виховувати потребу приходити на допомогу казковим героям, змінювати їх.

Одноденний проект «Гра розвиває, навчає, виховує» допоміг дітям розкрити себе в ігровій діяльності. В роботі проекту прийняли участь всі дошкільники закладу. Творчим етапом проекту була спортивна розвага «В пошуках іграшок»

Гра для дошкільника – це життя, зі своїми радощами, прикрощами, переживаннями та досягненнями. Школа спілкування та напруженої розумової праці.


Дошкільники беруть активну участь в житті міста. Щорічно в травні в закладі проходить 1 тур обласного освітнього проекту «Рідна Сумщина» Мета проекту: формувати у дітей почуття національної гордості, свідомості; розширити поняття мала Батьківщина, ознайомити з історичними та пам'ятними місцями рідного міста, виховувати повагу до національних та народних символів міста Ромни.


Орієнтовні види та форми організації навчально-пізнавальної діяльності
1. Тематичні заняття.
( «Моє рідне місто», «Герб, прапор міста», «Алеями парку», «Пам’ятники міста».)
б) комплексні
(образотворча діяльність, народознавство, художня праця, мовленнєве спілкування, тощо.)
в) міні-заняття
(художня література, мовленнєве спілкування, пізнавальний розвиток, дослідницька робота)
2. Ігрова діяльність.
а) конструктивно-будівельні
(з паперу, конструкторів серії LEGO, дерев'яного конструктору);
б) сюжетно-рольові
( «Сім'я», « Бюро екскурсій», тощо);
в) дидактичні
( пазли « Карти Сумщини». Ігри: «Впізнай за описом», «Продовж речення», тощо);
3. Виставки дитячих робіт «Я живу в місті Ромни»


Теми днів
1. Моє рідне місто Ромни.
2. Державні символи.
3. Природна символіка.
4. Національна символіка.
5. Фольклорне намисто.



Алгоритм дій вихователя при складанні проекту