Результати моніторингу якості освіти

Базовий компонент дошкільної освіти – це державний стандарт дошкільної освіти України. У ньому зведено норми і положення, що визначають держані вимоги до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років, сумарний кінцевий показник набутих дитиною компетенцій перед вступом її до школи.

Базовий компонент дошкільної освіти передбачає сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6 (7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання в школі.

Змістом Базового компонента дошкільної освіти визначено освітні лінії, що забезпечують засвоєння дитиною способів (механізмів) розвитку (саморозвитку), набуття нею знань, умінь і навичок.

Пріоритетним напрямом діяльності дошкільних навчальних закладів є спрямування освітнього процесу на реалізацію Базового компонента дошкільної освіти та чинних освітніх програм. У сучасному дошкільному навчальному закладі актуальними є питання, пов'язані з організацією системи моніторингу якості дошкільної освіти, зокрема - розвитку життєвої компетентності дошкільників.

Основним документом, який регламентує проведення моніторингу в дошкільній галузі, є наказ Міністерства освіти і науки України від 11.04.2008 р. № 309 «Про проведення моніторингу стану дошкільної освіти».

Моніторинг - від англ. «застережливий» - відстеження, діагностика, прогнозування результатів діяльності, що попереджає неправомірну оцінку події, факту за даними одиничного виміру (оцінювання). 

 Нормативно – правові документи:

1. Закон України «Про дошкільну освіту»

2. Указ Президента України від 04.7.2005р. № 1013 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти і Україні».

3. Указ Президента України від 20.03.2008 № 244 «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні».

4. Постанова Кабінету Міністрів від 14.12.2-11 № 1283 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти».

5. Наказ МОН України від 03.11.2014 № 1255 «Про утворення робочої групи з розроблення критеріїв визначення рівня розвитку дитини за Базовим компонентом дошкільної освіти та інструментарію їх практичного застосування.

6. Наказ МОН України від 17.06.2013 №772 «Про затвердження орієнтовних критеріїв оцінювання діяльності дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів».

7. Додаток 1 до наказу МОН №772 від 17.06.2013 «Орієнтовні критерії оцінювання діяльності дошкільних навчальних закладів» 

Моніторинг якості освіти в ЗДО

З метою проведення обстеження рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно до освітніх ліній Базового компоненту вихователями та спеціалістами нашого дошкільного закладу було проведено діагностичні дослідження щодо оцінки досягнень дітей дошкільного віку життєвих компетентностей.

Мета моніторингу - виявлення ступеня відповідності результатів діяльності ДНЗ №1«Чайка» стандартам і вимогам дошкільної освіти.

Завдання моніторингу:

- отримання об'єктивної інформації про якість освіти вихованців, прогнозування її розвитку;

- оцінювання стану системи освіти відповідно до завдань державної політики в галузі освіти;

- підвищувати мотивацію співробітників в галузі забезпечення якості освітніх послуг;

- залучати батьківську громадськість в процес поліпшення якості освіти ЗДО.

Освітньо-виховна робота з дітьми в дошкільному закладі здійснюється відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти України та комплексної програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». Моніторинг якості освіти проводиться 2 рази на рік за Херсонською моделлю. У жовтні 2019-2020 н. р. моніторингом було охоплено 94 % дітей. Результати моніторингу показали:  

 

з/п

Група

Вихователі

Місяць Кількість дітей Високий рівень % Достатній рівень % Середній рівень % Низький рівень %
1

 

Група "Веселка"           3р.ж.   

Шкуренко Н.О. Волошина Ю.С.

 

жовтень 19 0 20 49 31
травень          
2

 

Група "Золота рибка"      4 р. ж.

Хейфец Л.І.  Волошина Ю.С.

 

жовтень 26 0 6 57 37
травень          
3

 

Група "Сонечко"        4р.ж.

Павленко В.М. Комендат А.В.

 

жовтень 24 0 34 42 24
травень          
4

 

Група    "Бджілка"    5р.ж.

Мартинюк О.М. Шевченко Л.М.

 

жовтень 30 20 35 33 12
травень          
5

 

Група "Капітошка"           6 р.ж.           

 Момоток Г.О. Листопадна Г.І.

 

жовтень 21 17 28 39 16
травень          
6

 

Група "Ромашка"          6р.ж.   

Комендат А.В.        Момоток Г. О.

 

жовтень 14  16  16   50 18 
травень          
7

 

Група "Дзвіночок"                  6р.ж.

Мартиненко        Н. М.    Гончаренко А.О.

 

жовтень 14  15 16 55  14 
травень          
Загальний рівень

жовтень

 

 21  10  22  46 22 

травень

 

         

 Результати моніторингового дослідження за 2018/2019 н.р.

У 2018-2019 н. р. моніторингове обстеження проводилося 2 рази на рік за Херсонською моделлю.   У  середньому, ним було охоплено   87% дітей. 

       Зведені результати свідчать про наступне:

з/п

Група

Вихователі

Місяць

Кількість

дітей

Високий

рівень

(%)

Достатній

рівень

(%)

Середній

рівень

(%)

 

Низький

рівень

(%)

 

 

1

Група

 «Веселка»

3 р. ж.

Павленко В.М.

Комендат А.В.

Жовтень

 

 

20

0

6

42

52

Травень

21

10

32

47

11

2

Група «Золота

рибка»

3 р. ж.

Хейфец Л.І.

Волошина Ю.С.

Жовтень

 

17

0

29

48

23

Травень

17

7

57

19

17

3

Група

 «Бджілка»

4 р. ж.

Мартинюк О.М.

Шевченко Л.М.

Жовтень

 

 

21

18

29

38

15

Травень

19

19

38

34

9

 4

Група «Капітошка»

5 р. ж.

Момоток Г.О.

Листопадна Г.І.

Жовтень

 

21

6

16

48

30

Травень

20

18

42

28

12

 5

Група «Ромашка»

5 р. ж.

Мартиненко Н.М.

Шевченко Л.М.

Жовтень

 

24

12

29

45

14

 

 

Травень

24

19

29

40

12

 6

Група «Сонечко»

6 р. ж.

Гончаренко А.О.

Шкуренко Н.О.

Жовтень

 

23

13

47

31

9

Травень

23

45

40

12

3

 7

Група «Дзвіночок»

6 р. ж.

Комендат А.В.

Шкуренко Н.О.

Жовтень

 

13

12

48

33

7

Травень

13

42

39

15

4

 

Загальний рівень

Жовтень

20

9

29

41

21

Травень

20

22

40

28

10

 

        Результати   контрольно-діагностичного   обстеження  свідчать про успішне засвоєння освітніх завдань програми «Я у Світі» у всіх групах.