Річний звіт про діяльність  закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 1  «Чайка»   за 2018/2019 навчальний рік

Загальні відомості

 

Повна назва дошкільного навчального закладу (за   статутом)

Роменський дошкільний навчальний  заклад (ясла-садок) №  1 «Чайка» Роменської міської ради Сумської області

Ідентифікаційний код

34608147

Адреса закладу

42000 Сумська обл., м. Ромни,                             вул. Монастирська, 9

Телефон

(054 48) 5 18 37

E-mail

Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Прізвище, ім’я, по батькові завідувача закладу

Михайличенко Ліна Федорівна

Освіта директора

вища

Рік заснування закладу

1947

Дата реєстрації (перереєстрації) останньої редакції статуту

14.12.2012

Профіль закладу за статутом та робочим навчальним планом (пріоритетний напрям роботи )

Гуманітарний напрямок

Термін проведення атестації

2014

Мова навчання

українська

Перелік навчальних програм

Програма розвиткку дітей дошкільного віку «Я у Світі» (нова редакція)

Характеристика мережі:

7 груп:

 2 – раннього віку

4 – передшкільного віку, 1 - логопедична

Розпорядок  роботи закладу

7 – 00 до 17-30                                                    чергова група до 19-00

 

   Заклад дошкільної освіти  діє згідно з Конституцією України, Конвенцією   «Про права дитини», Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указом Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про стратегію національно – патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки»,  Базовим компонентом дошкільної освіти, програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», статуту ДНЗ, Положення про ДНЗ (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №  234) .  

         У 2018 – 2019   навчальному році ДНЗ № 1 керувався листами  Міністерства освіти і науки України: Інструктивно-методичні рекомендації «Про особливості організації діяльності закладів дошкільної освіти в 2018/2019 навчальному році» (Лист МОН України  № 1/9-386 від 13.06.2018) та гранично допустиме навчальне навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (Затверджено наказом МОН  України  від 20.04.2015р. № 446). Програмно-методичне забезпечення освітнього процесу здійснювалось відповідно до Переліку навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2018-2019 навчальному році.

   У 2018 – 2019  навчальному році у  дошкільному закладі № 1 «Чайка» функціонувало 7 груп, з них: 2 групи раннього віку, 1 – логопедична та 4  - загального розвитку.

         Заклад  відвідувало  159  дітей, а розрахований він  на 97 місць. Діти 5-ти річного віку 100% охоплені дошкільною освітою.

   До послуг дітей у закладі є музично-спортивна зала, кабінет учителя-логопеда та кабінет практичного психолога.

            У закладі працюють 37 працівників. У складі педагогічного колективу - 12 вихователів, 1 вчитель-логопед, 2 музичних керівники, 1 практичний психолог, 1 інструктор з фізичної культури, 1 вихователь-методист; медичного персоналу – 1, технічного персоналу – 19 працівників. Педагоги з вищою освітою – 15, середня спеціальна – 3.

  Згідно з  перспективним планом проходження курсової підготовки  в   2018 – 2019 навчальному  році на курсах при Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти свою фахову майстерність підвищили: вихователі Хейфец Л.І. та Павленко В.М., музичний керівник Анцібор Т.В., практичний психолог Янголь Г.Я. Атестовано за минулий навчальний рік 4 педагога.

  За результатами атестації: вихователям Шкуренко Н.О. та Шевченко Л.М. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії»,  вихователь Хейфец Л.І. підтвердила кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії»,  а завідувач Михайличенко Л.Ф. – відповідає займаній посаді. Педагоги, що атестувалися, оформили портфоліо та презентували себе на педагогічній годині.

         За наслідками атестації педагоги ДНЗ мають такі кваліфікаційні категорії:

  • «спеціаліст вищої категорії» - 2 педагога ( 11%),
  • «спеціаліст І категорії» - 8 педагогів ( 44%);
  • «спеціаліст ІІ категорії» - 5 педагогів ( 28/%);
  • «спеціалісти» - 1 педагог ( 6 %).

 

         Педагогічний колектив дошкільного навчального закладу  в минулому навчальному році працював за Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», виконуючи завдання  Базового компоненту дошкільної освіти в Україні (нова редакція).

         Упродовж 2018 – 2019 навчального року діяльність педагогічного колективу  була спрямована на створення належних умов для розв’язання таких проблемних питань:

  • поглиблення роботи над вихованням громадянських якостей дітей раннього та передшкільного віку;
  • посилення роботи щодо розвитку комунікативно – мовленнєвих навичок дітей в умовах сьогодення;
  • забезпечення  фундаменту успішності дитини в умовах Нової Української школи.

   Педагоги дошкільного закладу продовжували  реалізувати завдання Базового компонента дошкільної освіти, втілювати в практику оптимальні форми і методи роботи по розвитку особистості дитини.

         Підвищенню професійної компетентності педагогів та результативності освітньої роботи з дітьми дошкільного віку сприяє активна участь вихователів  закладу в методичній роботі міста. На базі ДНЗ № 1  пройшли методичні об’єднання:

  • міське методичне об’єднання вихователів груп дітей 5-го року життя на тему: «Формування екологічної компетентності дітей дошкільного віку засобами екологічної казки»;
  • міське методичне об’єднання “Школи молодого вихователя» на тему: «Використання різних видів театру з дітьми дошкільного віку в освітньому процесі ЗДО».

         Під час методоб’єднання вихователів груп дітей 5-го року життя педагоги закладу презентували дидактичні ігри екологічної спрямованості та виставку-огляд «Чарівні перетворення дарів природи». А вихователь Мартиненко Н.М. запросила всіх присутніх до екологічної казки, під час якої діти показали свої знання та практичні вміння з екологічного виховання.

         Під час засідання «Школи молодого вихователя» педагоги закладу створили виставку різних видів театру «Цікаво нам, цікаво всім», а вихователь-методист Оксьом О.І.  організувала педагогічний клуб  «Використання різних видів театру в освітньому процесі ЗДО». Вихователь групи дітей 6-го року життя Шкуренко Н.О. разом з дітьми  та музичним керівником Гончаренко А.О. продемонструвала рукавичковий театр авторської казки «Кицькин дім». В ході заняття діти показали ґрунтовні знання про театр, професії людей, що там працюють, предмети необхідні для їх праці та закріпили правила поводження в театрі. Діти 5-го року життя, на чолі з вихователем Листопадною Г.І. та музичним керівником Анцібор Т.В., продемонстрували гру-драматизацію за авторською казкою «Плаксиве зайченя» з використанням хустинкового театру.

         Щорічно колектив приймає участь у всіх міських конкурсах. Так у міському конкурсі на кращий інтернет сайт заклад  був представлений на  обласному конкурсі.

         З метою розширення професійної компетентності  педагогів у методичному кабінеті дитячого садка постійно працювала виставка «На допомогу вихователю», де були представлені  новинки періодичних видань та  методична література з впровадження психолого-педагогіного проектування, музейної педагогіки, правового виховання дошкільників, економічного,  тощо.                                

Спрямовуючи освітню роботу за гуманітарним напрямком, педагоги закладу працювали над   проблемою  формування комунікативно розвиненої особистості. Протягом 2018-2019 навчального року    зусилля  колективу були спрямовані на вирішення наступних завдань:

  • формуванню патріотично свідомої особистості;
  •  розвитку комунікативно – мовленнєвих навичок дітей у процесі ігрової діяльності;
  • підвищення ефективності  освітньо-виховної роботи з питань соціально-економічної компетентності дітей дошкільного віку;
  • забезпечення  фундаменту успішності дитини в умовах Нової Української школи.

          Враховуючи гуманітарний напрямок роботи закладу, вихователі постійно поповнюють  розвивальні осередки,   забезпечуючи умови  для набуття дітьми навичок практичного життя. Граючи в ігри, діти збагачують свій індивідуальний досвід, розвивають творчі  здібності. Розвивальні осередки  постійно оновлюються  іграми та посібниками, що дає змогу розширити та поглибити знання дітей. Усі вікові групи забезпечені дитячими меблями.  Освітній процес у ЗДО передбачає чергування різних видів діяльності. Заняття плануються з урахуванням розумового та фізичного навантаження. Основний акцент – гуманізація педагогічного процесу.

        Аналізуючи рівень організації, ефективності і доцільності проведених педагогічних рад,  можна відмітити, що всі педагогічні ради носили  організаційно-педагогічний характер: «План роботи закладу на 2018-2019 навчальний рік та його  затвердження»;  «Формування почуття національної свідомості та любові до рідної землі у дітей дошкільного віку»; «Формування мовленнєвої культури дошкільників у грі»; «Підсумки  освітньо - виховної роботи закладу за 2018 – 2019 навчальний рік і завдання на літній оздоровчий період».

         Важливими формами підвищення рівня педагогічної майстерності педагогів ДНЗ є участь у проведенні:

- постійно діючого семінару-практикуму: «Психологічні аспекти у  роботі з дітьми раннього віку» (28.09.2018);

- постійно діючого семінару-практикуму: «Формування комунікативної компетенції дошкільників» (14.02.2019);

- дводенного  семінару-практикуму  з  участю  вчителів  ЗЗСО № 4 «Як у нас на Україні»        (9 - 10.01.2019);

- психолого педагогічних консиліумів:  «Адаптаційний період в ДНЗ» (15.11.2018),   «Готовність  дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі» (23.02.2019), «Психологічний  супровід  групи дітей з порушенням мовлення» (20.09.2018).

         Виконуючи завдання, визначені у річному плані на 2018 - 2019 навчальний рік, педагогічний колектив  створював сприятливі умови для успішного розвитку, навчання та виховання дітей. Провідною формою освітньо-виховної діяльності були заняття, на яких вихователі виносили лише основний зміст програми,  який закріплювали  на цільових прогулянках, екскурсіях, іграх («Обережно на дорозі!», «Стародавні клени парку», «Новобудови міста», тощо; екскурсія «Магазин продуктів», «Школа», «Бібліотека», «Краєзнавчий музей», тощо). Цікавою формою роботи з дітьми була пошуково-дослідницька діяльність. Вихователі планували та проводили довготривалі (Город на підвіконні) та різноманітні короткотривалі досліди (Яка вода на смак? Чи важке повітря? Що таке лід? Чому змінюються пори року?) У роботі з дітьми було використано як традиційні, так і нетрадиційні методи роботи; цікаво проходили заняття у формі змагань, подорожей, екскурсій, квестів. Цікаво та сучасно проходили сплановані та організовані вихователями сюжетно-рольові ігри ( «Медичний центр», «Салон краси», «Дизайнери», «У кафе», «Школа», тощо)

           Педагоги закладу, для вдосконалення освітнього процесу, використовували та впроваджували  інноваційні технології:

  • розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях з зображувальної діяльності. Автор Л. Шульга (вихователь Павленко В.М.);
  • психолого-педагогічне проектування. Автор Т.О. Піроженко (всі педагоги);
  • музейна педагогіка (всі педагоги);
  • елементи технології розвитку творчої особистості (ТРВЗ) (всі педагоги);
  • складання описових розповідей за картками-схемами К. Крутій (всі педагоги);
  • технологія раннього й інтенсивного навчання. Автор Зайцев М.О. (вчитель-логопед Ющенко Л.І.)

        У  навчальному    році    організовані  та    проведені   нетрадиційні  форми   роботи з педагогами:     ділова    гра   «Використання   інноваційних     технологій     в освітньому процесі ЗДО» (20.12.2018), брейн-ринг «Виховуємо маленьких патріотів» (14.02.2019), майстер-клас «Граючись -  навчаємось!» (21.03.2019).

        Протягом   року,  для  розвитку  творчих  здібностей  дітей,  їх нахилів та інтересів, у

закладі організовані та проведені виставки: «Екологічний грайлик для дітей» (17.10.2018), «Дари природи рідного краю» (28.11.2018),  «Зимова казка» ( 24.12.2018), «Творчими руками для любої мами» (04.03.2019),  «Види театрів для дітей» (28.03.2019), «Великодні дива» (25.04.2019), «Іграшка своїми руками від люблячих тата і мами» (12.08.2019). До виготовлення експонатів залучалися працівники дитячого садка, діти та їх батьки.

        Традиційно оформлювалася виставка малюнків батьки-діти на теми: «Моя сім’я найкраща» (15.05.2019),  «Країна Безпеки» (06.05.2019), «Космічні пригоди» (12.04.2019).

           Досить яскравою та насиченою була фото виставка «Цінуємо кожну мить» (15.05.2019).  Усі виставки розміщені на сторінці  facebook.

       Цікавим та змістовним матеріалом  були наповнені  тематичні тижні:

«Малюкам про права» - з 15.10.2018 по 19.10.2018;

«Україна – рідний край» - з 29.10.2018 по 02.11.2018;

«16 днів проти насильства» - з 23.11.2018 по 01.12.2018;                                                                                                                     «Якщо кожен вихований – то завжди хороший» з 08.04.2019 по 12.04.2019;                                                                                  «Про безпеку дбаємо» - з 13.05.2019 по 17.05.2019.                                                                                                                 

       Психолого педагогічні  проекти:

 «Слово до слова звучить рідна мова» -  з 21.01.2019  по 25.01.2019;

 «Театр для творчості й уяви» -  з 25.03.2019 по 29.03.2019

       Вихователі урізноманітнювали форми та методи роботи відповідно теми тижня. Музичні керівники Анцібор Т.В., Гончаренко А.О. та інструктор з фізичної культури Клименко В.М.  організовували для дітей свята та  розваги відповідної тематики ( «Малі олімпійці»;   «Нехай у кожної дитини живе любов до України»; «Здорова дитина – щаслива родина», «Подорож до країни Безпеки»;  «Поважаємо кожного», тощо).  Практичний психолог Янголь Г.Я. проводила для батьків та педагогічних працівників тематичні заходи: консультації: «Спілкування без насильства»,   «Як взаємодіяти з нервовою дитиною», «Як подолати батьківські страхи перед школою», «Психологічні особливості дітей 6-річного віку»; заняття з елементами тренінгу «Роль гри у розвитку дітей раннього віку» , «Дисципліна – закладаємо основи»; конкурс для батьків «Краще заохочення».

      У 2018 – 2019 році в закладі працювала    творча група вихователів (Момоток Г.О., Янголь Г.Я., Хейфец Л.І., Анцібор Т.В., Гончаренко А.О.) по проблемі  «Роль народної педагогіки  у формуванні   громадянської компетентності дошкільника». Результатом плідної роботи творчого колективу став методичний посібник  «Народна педагогіка  та формування громадянсько-патріотичної компетентності дошкільника».

 Вихователі  постійно  засто­совують особистісно-орієнтований підхід до  розвитку дітей, формують їхній творчий потенціал, спонукають до розумової та мовленнєвої діяльності.

У травні  2019 року було проведено моніторингове дослідження  рівня розвитку дітей дошкільного віку. У  нім  приймали участь 139  вихованців, що становить 87%.

                                  Результати моніторингу ДНЗ № 1  «Чайка»

 

з/п

Група

Вихователі

Місяць

Кількість

дітей

Високий

рівень

(%)

Достатній

рівень

(%)

Середній

рівень

(%)

Низький

рівень

(%)

 

 

1

Група

 «Веселка»

3 р. ж.

Павленко В.М.

Комендат А.В.

Жовтень

 

 

20

0

6

42

52

Травень

21

10

32

47

11

2

Група «Золота

рибка»

3 р. ж.

Хейфец Л.І.

Волошина Ю.С.

Жовтень

 

17

0

29

48

23

Травень

17

7

57

19

17

3

Група

 «Бджілка»

4 р. ж.

Мартинюк О.М.

Шевченко Л.М.

Жовтень

 

 

21

18

29

38

15

Травень

19

19

38

34

9

 4

Група «Капітошка»

5 р. ж.

Момоток Г.О.

Листопадна Г.І.

Жовтень

 

21

6

16

48

30

Травень

20

18

42

28

12

 5

Група «Ромашка»

5 р. ж.

Мартиненко Н.М.

Шевченко Л.М.

Жовтень

 

24

12

29

45

14

 

 

Травень

24

19

29

40

12

 6

Група «Сонечко»

6 р. ж.

Гончаренко А.О.

Шкуренко Н.О.

Жовтень

 

23

13

47

31

9

Травень

23

45

40

12

3

 7

Група «Дзвіночок»

6 р. ж.

Комендат А.В.

Шкуренко Н.О.

Жовтень

 

13

12

48

33

7

Травень

13

42

39

15

4

 

Загальний рівень

Жовтень

20

9

29

41

21

Травень

20

22

40

28

10

 

        Результати   контрольно-діагностичного   обстеження  свідчать про успішне засвоєння освітніх завдань програми «Я у Світі» у всіх групах.

        В роботі ж з дітьми старшого дошкільного віку педагоги приділяли велику увагу  формуванню життєвої компетентності, соціалізація дитячої особистості, надавали кваліфіковану допомогу дітям у формуванні елементарних навичок навчальної діяльності та адаптації до нових соціальних умов. Належне місце відводили фронтальним, інтегрованим, комплексним, тематичним та індивідуальним заняттям. Організація виховання та розвитку дітей проводилась у розвивально-тематичному напрямку.

   Під час обстеження практичним психологом виявлено, що діти проявляють інтерес до навчання,  92% дітей легко йдуть на контакт, із задоволенням вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми. Діти серйозно ставляться до школи та навчальної діяльності. У них сформована готовність до  прийняття нової соціальної ролі – школяра. Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички навчальної діяльності.

   У квітні комісією було обстежено 36 випускників. Результати моніторингу стану готовності дітей до школи показали:

- високий рівень готовності до навчання мають   49% дітей;

- середній рівень готовності до навчання мають   48% дітей;

- низький рівень готовності до навчання   3% дітей (діти з вадами мовлення).

        Вихователі групи тісно співпрацюють з учителем-логопедом Ющенко Л.І. Вихованці логопедичної  групи завдяки корекційно – відновлювальній роботі досягають  позитивних результатів. Ющенко Л.І. спрямовує  увагу педагогів на формування правильних фонетичних та морфологічних елементів мовленнєвих навичок дошкільнят. У  роботі з дітьми педагог широко  використовує  дидактичні ігри та вправи, що активізує та заохочує дітей до активної діяльності. 

         На початку навчального року в логопедичну групу зараховано 13 дошкільнят. Протягом навчального року вирішувались пріоритетні завдання логопедичної корекції: подолання порушень мовлення; робота над складовою структурою мови, розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності (слухання, говоріння, читання); формування фонетико-фонематичної, лексико-граматичної сторін мови, зв’язного мовлення; формування комунікативних умінь; розвиток мовленнєвої, загальної та дрібної моторики; вироблення навичок свідомого сприймання та розуміння зверненого мовлення; оволодіння елементами грамоти, розвиток просо дики (темп, ритм, тембр, сила голосу, інтонування, емоційне забарвлення, тощо); розвиток психічних процесів (увага, пам’ять, мислення, уява, тощо). Корекційна робота з дітьми здійснювалась у ході фронтальних, підгрупових та індивідуальних занять. 

         Результатом  цієї роботи можна вважати показники: вихованці  виправили звуковимову,  навчилися правильній вимові звуків рідної мови, розвинули фонематичний слух. У 10 із 13  дітей групи «Дзвіночок»  завершена робота по автоматизації поставлених звуків. Дошкільнята оволоділи навичками само та взаємоконтролю над висловлюваннями, навчилися аналізувати мовлення один одного. Ще двоє дітей - Шелбагашев В., Рудецька Д.- продовжать заняття в наступному році. І лише одна дитина – Колісник С. – потребує інтенсивних подальших занять через необхідність оперативного втручання та складність мовного дефекту.

         Ющенко Л.І. активний учасник семінарів, педрад, тренінгів, завжди відкрита до нового, працює в тісній взаємодії з педагогами та батьками. Нею розроблені методичні поради, пам’ятки, проведені консультації («Виправляємо мовлення разом», «Визначна роль сім’ї в розвитку мови дітей», «Ігрові вправи на розвиток та корекцію слухової уваги і пам’яті дітей логопедичної групи», тощо).

        Вчитель – логопед співпрацює з практичним психологом Янголь Г.Я. Щороку  Янголь Г.Я проводить діагностику групи дітей з порушенням мови, на основі якої надає практичні рекомендації вихователям, вчителю – логопеду  та батькам  щодо розвитку пізнавально-емоційної сфери  та психологічних особливостей  дітей з порушенням мови, проводить з дітьми з особливими освітніми потребами корекційно-розвивальні заняття за програмами А. Колесник «Сходинки розвитку розумової та пізнавальної активності» та В. Дьякової «Програма роботи з майбутніми першокласниками». 

        Тісна взаємодія відбувається і між практичним психологом та вихователями. Це спланована робота, яка поєднує  різні напрямки  діяльності в системі вихователь – дитина – батьки – практичний психолог. Велику увагу Янголь Г.Я. приділяє дітям: раннього віку,  старшим дошкільникам та вихованцям групи з вадами мовлення . За результатами цієї роботи  проведені психолого-педагогічні консиліуми: у вересні  «Психологічний  супровід  групи дітей з порушенням мовлення», у листопаді  «Адаптація новоприбулих дітей до  ДНЗ»,  у березні  «Готовність  дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі». Результати роботи консиліумів розглянуті на нарадах при завідувачу.

         Практичний психолог Янголь Г.Я. активний учасник педагогічних рад та методичних заходів закладу. Одне з провідних місць у роботі практичного психолога займає питання по формуванню навичок   життєстійкості та стресостійкості в учасників освітнього процесу. З 10-ма дітьми та їх батьками були проведені заняття за програмою «Безпечний простір», які спрямовані на створення безпечного простору, формування життєстійкості та посилення взаємодії між дітьми та батьками. З дітьми всіх вікових груп практичним психологом проводилась корекційно-розвивальна робота за програмами : М. Троїцької «Разом весело рости», І. Івасечко «Профілактика психічного здоров’я та емоційних розладів у дітей старшого дошкільного віку», О. Проценко «Зернятко доброти», О. Хухлаєва «Школа  - важкий і радісний шлях до знань». Проведені заняття дали змогу скоротити адаптаційний період, зняти емоційну напругу та покращити настрій, активізувати пізнавальні та емоційні процеси, сприяли формуванню навичок саморегуляції, попередили психоемоційні порушення та зберегли психологічне здоров’я, сформували довірливі стосунки з вихователями та дітьми. З педагогами та батьками були проведені тренінгові заняття: «Розуміння стресу», «Поведінка, яка мене захищає».

         Вся робота по адаптації дітей до ЗДО проводилась в тісній співпраці з батьками. З метою соціальної підтримки батьків, надання інформації про розвиток дітей і вироблення спільних планів по взаємодії з дітьми в період адаптації, були сплановані і проведені заняття за програмою «Зростаємо разом». В заняттях прийняли участь вихователі дітей раннього віку та 87% батьків («Взаємодія з дитиною в період адаптації до ЗДО»; «Роль гри у розвитку дітей раннього віку»).        

        На допомогу батькам, педагогічним працівникам психологом розроблено методичні поради, пам’ятки («Шість рецептів позбавлення від гніву», «Як взаємодіяти з нервовою дитиною»…) та проведені консультації («Як подолати батьківські страхи перед школою», «Спілкування без насильства», тощо).

        В закладі  приділена увага  інтеграції родинного та суспільного виховання. Педагоги спрямовували свою роботу на підвищення психолого - педагогічної культури батьків. Поновлені батьківські куточки у вікових групах «Золота рибка» та «Веселка», актуальність, змістовність та дієвість наданого  матеріалу активізує увагу батьків.  За допомогою стенду «У садочку як у віночку»   вихователі  кожної вікової групи знайомлять батьків з життям дітей. У вересні 2018  року  були проведені колективні батьківські збори: «Пріоритетні напрямки роботи ДНЗ на 2018 – 2019 навчальний рік» та у квітні 2019  року  батьківська конференція  «Особливості розвитку дітей старшого  дошкільного віку».     

        Взаємодія із сім'ями вихованців є одним з пріоритетних  напрямів діяльності закладу.  Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків  в освітньому процесі.  Так музичний керівник Гончаренко А.О. під час свят та розваг  постійно запрошує батьків до співучасті  («Вітаємо мам»,  «Прощавай садок дитячий»). Вихователі Шкуренко Н.О., Комендат А.В. організовували екскурсії на місце роботи батьків. Інструктор з фізичної культури Клименко В.М. неодноразово проводила спільні з батьками свята («Здорова дитина – щаслива родина», «Тато, мама, я – спортивна сім’я», тощо). Педагоги постійно підтримують бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей. З цією метою організовують  різні активні форми співпраці:

  • батьківські збори – група «Капітошка» у жовтні 2018 «Патріотичне виховання в сім’ї»;
  • виготовлення саморобок разом з дітьми;
  • дні відкритих дверей:  11. 2018 – «Українці ми маленькі»; 19.02.2019 – «Мовленнєва ігротека»;
  • батьківська конференція - 04.2019 «Особливості розвитку дітей старшого дошкільного віку»;

-          цікаво і змістовно 15 травня 2019 року  пройшов День сім’ї,  про що було висвітлено на facebook.

        Протягом року сім'ям надавались консультації практичного психолога Янголь Г.Я., вчителя – логопеда Ющенко Л.І., сестри старшої медичної Марченко Л.А. та вихователів груп. В ДНЗ постійно  діє виставка спільної творчості батьків та дітей на тему: «Батьки-діти». Тут вихованці проявляють свою творчість та фантазію, занурюються у світ мистецтва.

        Належне місце в роботі дошкільного закладу займає співпраця з Роменською загальноосвітньою школою І – Ш ступенів № 4. Позитивна взаємодія вчителів та вихователів обумовлена організацією спільних методичних заходів із використанням інтерактивних форм роботи: диспут «Перші кроки дітей в Нову Українську школу»            ( 09.12.2018), дводенний семінар  «Як у нас на Україні» ( 09-10.01. 2019). Зусиллями педагогів школи та ДНЗ  проведені заходи: акція «Лікарня для книги малюкам»      (14.03. 2019), взаємовідвідування практичними психологами корекційних та розвиваючих занять (щомісяця), взаємовідвідування занять та уроків вихователями та вчителями (по квартально), взаємовідвідування днів відкритих дверей (згідно плану).  Цікаво та сучасно пройшло спільне свято «Різдвяні свята в Україні» з участю школярів ЗЗСО № 4 (10.01.2019).

        Тісна співпраця колективів ЗДО та ЗЗСО № 4 дає свої результати: 70% дітей старшого дошкільного віку  майбутні першокласники  школи № 4.

         Варіативна складова змісту дошкільної освіти визначається закладом дошкільної освіти  з урахуванням індивідуальних освітніх запитів дітей  та побажань батьків і реалізується  через роботу гуртків. У 2018 - 2019 навчальному році  гуртковою роботою було охоплено 116 дітей, що становить 73% від загальної кількості дітей дошкільного віку.

         Упродовж року  в закладі працювало 6  гуртків:

  • гурток з англійської мови «Словознайки» (30 дітей);
  • художньо-естетичний гурток театральної діяльності  «Казкарик»  (13 дітей);
  • хореографічний гурток «Танцювальна мозаїка» (20 дітей) / гурток працював за парціальною програмою музичного керівника Анцібор Т.В.  «Танцювальна мозаїка», яка схвалена рішенням кафедри теорії та методики виховання Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 30.08.2013 року;
  • фізкультурно-спортивний гурток «Чудо-шашки» (15 дітей);
  • художньо-естетичний гурток «Жайворонок» (16 дітей);
  • гурток соціально-особистісного напрямку «Добрики» (22 дітей).

Гуртки працювали на безоплатній основі.

         Турбуючись про життя та здоров’я дітей, педагоги закладу велику увагу приділяли фізичному вихованню дошкільнят.

         Інструктор з фізичної культури Клименко В.М. проводила заняття з дітьми 2 рази на тиждень, відповідно до  розкладу. Використовуючи нестандартне обладнання (ігрові мішені, смуги перешкод, казкові тунелі, оздоровчі килимки, тощо) вдосконалювала навички фізичної підготовки. Моторна та загальна щільність занять була досягнута за рахунок поділу дітей на 3 підгрупи з урахуванням рухової активності кожного вихованця.

          Вихователі усіх вікових груп проводили фізкультуру на подвір’ї 2 рази на тиждень та 1 раз – піший перехід, щоденно: ранкову гімнастику, гімнастику після денного сну з елементами корекції, фізкультхвилинки та фізкультпаузи, рухливі ігри.  У кожній віковій групі оснащені куточки самостійної рухової активності. Діти самостійно грають в малорухливі ігри та вдосконалюють набуті  фізичні якості.

        Необхідно зазначити, що в перспективно-календарному плануванні педагоги враховують рекомендації Міністерства освіти та науки України «Фізичний розвиток в умовах дошкільного навчального закладу» від 26.08.2010 р. № 1/9 – 563 щодо планування спортивних свят та розваг, пішохідних переходів та кожний  останній  четвер  місяця – Днів здоров’я.

         Проблема формування і відновлення здоров’я дошкільників є і завжди буде стрижневою та актуальною. Батьки вихованців займають не останнє місце у вирішенні цієї  проблеми. Постійно у закладі проходять спортивні свята та розваги з участю батьків. Стало традицією  у лютому місяці проводити спортивне свято «Тато, мама, я – спортивна сім’я», а  переможці даного свята представляють заклад на міському конкурсі.

           Протягом навчального року у дошкільному  закладі велась робота по формуванню правильної постави та профілактики плоскостопості. Використовувалися загартування, як профілактика застудних захворювань. Формувалася у дітей система валеологічних знань про свій організм, про користь занять з фізичної культури, про  особисту  гігієну та чистоту навколишнього середовища. Особлива увага надавалася попередженню дитячого травматизму та забезпеченню безпеки життєдіяльності, а також проводилися  заняття  як з працівниками, так і з дітьми, з правил поведінки,  надання першої допомоги у надзвичайних ситуаціях.

          Важливе   місце  в  роботі  дошкільного  закладу  займає  медичне   обслуговування.

   Заклад має медичний кабінет та  ізолятор для дітей з інфекційними захворюваннями. Медичний кабінет забезпечений лікарськими засобами та медичним обладнанням на 97% відповідно до Переліку  оснащення медичного кабінету дошкільного закладу, затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України № 432/496 від 30.08.05р.  Медичне обслуговування дітей закладу здійснювала  сестра медична старша Марченко Лариса Анатоліївна.

           Медичне обслуговування включало проведення обов’язкових  медичних оглядів та оглядів перед профілактичним щепленням, надання в разі потреби невідкладної швидкої індивідуальної профілактичної допомоги і організація госпіталізації у разі наявності показань. Проведення профілактичних щеплень проводилось згідно з календарем щеплень та згідно з наказом МЗУ від 31.01.2000 р. «Про порядок профілактичних щеплень в Україні».

         Один раз на рік вузькими спеціалістами центральної та дитячої поліклінніки здійснювався обов’язковий медичний огляд стану здоров’я  дітей.  За його висновками на диспансерному обліку перебуває 45 вихованців.  Серед загальної кількості дітей закладу 72%  становлять здорові діти, 28%  - діти з виявленими патологіями.  Порівнюючи з минулим роком кількість здорових дітей збільшилася на 10%.

За результатами медогляду

159 дітей у закладі

Група здоров’я

Кількість дітей

%

основна

144

91

прідготовча

15

9

спеціальна

---

---

звільнені

----

---

      Аналізуючи стан захворюваності в ДНЗ можна зробити висновок, що  середній показник відвідування – 60%, 4.3 % - становить захворюваність, 35,7% - пропуски з інших причин. Вся медична робота у закладі спрямована на зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей.

       Однією з основних  умов підвищення опору дитячого організму до захворювань,   нормального росту та розвитку є забезпечення збалансованого харчування.   Повноцінне та якісне харчування є невід'ємною складовою зміцнення здоров'я дошкільнят. Організація харчування ведеться відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04. 2006 р. № 298/227,   Листа Міністерства освіти і науки України № 1/9-323 «Про виконання норм харчування в дошкільних навчальних закладах» від 19.05.2008 р.    

        У закладі відпрацьований затверджений режим та графік харчування дітей. Перед кожним прийомом їжі стіл сервірують згідно з меню.  Збоку завідувача та сестри медичної старшої  здійснюється  систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов організації харчування. Аналіз харчування дітей проводиться з розрахунку фактичного споживання продуктів однією дитиною за основними життєво-необхідними видами продуктів (м’ясо, риба, масло вершкове, олія, молоко, сир твердий, яйця, цукор, картопля, овочі).

       Середній показник норм харчування становить: дітям раннього віку -   84 % , дітям старшого віку - 74 %, що є недостатнім. Середня вартість дітодня  за рік  20,28 грн.

       Пільгові категорії дітей взяті на облік і харчуються відповідно «Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей в державних навчальних закладах». Тож   для  8 дітей з багатодітних родин встановлено знижки 50%, 1  дитина з особливими потребами та 1 дитина під опікою - харчуються безкоштовно. До категорії безкоштовників  також відносяться  2  дитини з сімей вимушених переселенців,  21 дитина, батьки яких мають посвідчення учасників бойових дій, та 3 дитини з малозабезпечених сімей.

          Організація роботи закладу та організація оздоровлення дітей в дошкільному закладі в літній період проводиться у відповідності до Рекомендації по проведенню літньої оздоровчої роботи з дітьми в дошкільних закладах; Інструктивного листа Міністерства освіти України про оздоровлення влітку та у відповідності до Плану роботи на оздоровчий період, який обговорюється та схвалюється педагогічною радою в травні місяці.

          Влітку були проведені оздоровчі заходи, які полягали у використанні загартовування повітрям, сонцем, водою. Діти із задоволенням ходили босоніж по траві та по «доріжках здоров’я», бавилися з водою, грали у рухливі та спортивні ігри.

.      У літній оздоровчий період у закладі були створені необхідні умови для зміцнення і збереження здоров’я дітей, закріплення отриманих дітьми знань у різноманітних видах діяльності, а ще для цікавого і корисного дозвілля, пізнавальних подорожей у світ природи. Всього у закладі «Чайка»  за літній період оздоровилось  51% дошкільнят, а за межами дошкільної установи – 49%. 

      Інструктор  з фізичної культури Клименко В. М. систематично проводила з дітьми  ранкову гімнастику на подвір’ї та ранкові оздоровчі пробіжки. Вихователі груп організовували фізкультуру на свіжому повітрі, пішохідні переходи за межі території дошкільного закладу, екскурсії  та туристичні походи. Систематично проводились загартовуючі  процедури: сон при доступі свіжого повітря, повітряні та сонячні ванни, водні процедури (обливання рук та ніг прохолодною водою), ігровий масаж, ходьба по оздоровчих доріжках, ходьба босоніж, тощо. Не забували педагоги й  продумувати та створювати умови для самостійної  рухової  діяльності дошкільників. Систематична робота з фізичного виховання сприяла розвитку фізичних якостей дітей та зміцненню їх здоров’я.

        Для ефективної організації освітньо-виховної роботи в літній оздоровчий період на подвір’ї були створені розвивальні та ігрові осередки.

      За рахунок введення в щоденне меню соків,  свіжих овочів та фруктів була підвищена калорійність харчування.

       Весело і цікаво кожен останній четвер місяця були проведені Дні здоров’я. Малята мали можливість впродовж дня ознайомитися з цікавою інформацією про збереження та зміцнення свого здоров’я  через різні види діяльності: малювання, ліплення, гру, пошуково-дослідницьку діяльність.                                                                                                                                                

       Цікавим та змістовним було дозвілля дітей. У  закладі проводились різноманітні свята та музичні розваги ( спортивне свято «Малі олімпійці» (25.06.2019); музичне свято «Нехай у кожної дитини живе любов до України» (20.08.2019), музично-спортивний квест  для дітвори «Зустрічаємо літо з казковими героями»(01.06.2019).

       Питання захворюваності, відвідування, організації літнього оздоровлення та підсумки організації оздоровлення дітей в літній період розглядались та обговорювались на виробничих нарадах, на нарадах при завідувачу, фіксувались в наказах по дошкільному закладі.

       Фінансово-господарська діяльність у ДНЗ здійснювалася згідно з річним планом. Із метою забезпечення стабільної роботи закладу за сезонами були розроблені спеціальні заходи, а контроль за їх виконання здійснювався адміністрацією та відповідними комісіями профспілкового комітету.

         Матеріальна база у ДНЗ утримувалась за рахунок місцевого бюджету та благодійних батьківських коштів.  Так протягом навчального року поліпшилася та зміцніла матеріально-технічна база закладу: був здійснений капітальний ремонт 3-х туалетних кімнат,  2-х спальних кімнат, здійснено придбання меблів (столи дитячі, шафи для одягу, ліжка, стільчики; шафи для рушників; шафа господарська), заміну  лінолеуму та утеплення полу OSB, заміну  3-х внутрішніх дверей, придбання 4-х пісочниць, косметичний ремонт приміщень та пофарбування обладнання. Всього використано коштів  246.120 грн.

         Аналізуючи роботу закладу за 2018 - 2019 навчальний рік можна зробити висновок,  що обрані форми та методи, об’єднані зусилля адміністрації, педагогів та  батьків позитивно впливають на результативність роботи та досягнення дітей. Річний план за минулий навчальний рік виконано. Поряд з тим є  ряд недоліків, а саме:

-       недостатнє урізноманітнення форм і методів розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку шляхом національно-патріотичного виховання;

-  залишаються актуальними  питання організації тісної взаємодії сім'ї та ДНЗ в компетентнісному становленні особистості дитини,  формування позитивного емоційного ставлення та поваги до вихователів і дітей шляхом урізноманітнення форм спільної роботи з батьками;

-    одним з ключових питань залишається інноваційна діяльність у закладі, участь педагогів в апробації нових методик, технологій і запозичення та впровадження у практику уже розроблених і рекомендованих педагогічних новацій;

-     потребують ремонту асфальтовані доріжки на території закладу;

-    вихователям слід  систематично планувати  роботу  щодо ознайомлення дошкільників з рідним містом, прищеплювати любов до рідного краю за допомогою екскурсій та із залученням батьків вихованців;

-   інструктору  з фізкультури впроваджувати  в роботу з дітьми елементи спортивних ігор (футбол, волейбол, хокей);

-    керівникам гуртків своєчасно проводити відкриті заняття для батьків, створювати виставки робіт гуртківців;

-   педагогам систематично брати участь у фахових конкурсах.

 

Завдання  на 2019/ 2020  навчальний рік

    Враховуючи результати роботи закладу дошкільної освіти «Чайка», недоліки, запити батьків та державні  вимоги, педагогічний  колектив спрямовує свою діяльність на вирішення проблеми: формування комунікативно розвинутої особистості дошкільника.

 

Задля якісного розв’язання даної проблеми колектив ставить перед собою на новий навчальний рік  такі завдання:

  • Поглибити роботу по формуванню любові до рідного краю та культурного спадку свого народу.
  • Посилити роботу щодо розвитку комунікативно – мовленнєвих навичок дітей в умовах сьогодення.
  • Забезпечити фундамент успішності дитини в умовах Нової Української школи.
  • Сприяти формуванню у дошкільників мотивації до дій і моделей поведінки, орієнтованих на сталий стиль життя.
  • Забезпечити плідну співпрацю з дітьми та батьками на засадах партнерської взаємодії, що ґрунтується на взаємодовірі та повазі.

 

    У новому 2019/2020 навчальному році  освітня діяльність ДНЗ №1 буде спрямована на виконання нормативно-правових документів, що регламентують загальні критерії функціонування  закладу дошкільної освіти:

Закон України «Про освіту»

Закон України «Про дошкільну освіту»

Базовий компонент дошкільної освіти

«Про організацію національно патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах» (лист МОН № 1/9-322 від 13.06.2017 р.) 

Лист МОН від 02.07.2019  № 1/9-419 "Щодо  організації діяльності  закладів  освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році"

Новий Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів (затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234)

Наказ МОН №446 від 20.04.2015року "Гранично допустиме навчальне навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності", інших чинних нормативно-правових актів.