Річний звіт про діяльність  закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 1  «Чайка»   за 2018/2019 навчальний рік

Загальні відомості

 

Повна назва дошкільного навчального закладу (за   статутом)

Роменський дошкільний навчальний  заклад (ясла-садок) №  1 «Чайка» Роменської міської ради Сумської області

Ідентифікаційний код

34608147

Адреса закладу

42000 Сумська обл., м. Ромни,                             вул. Монастирська, 9

Телефон

(054 48) 5 18 37

E-mail

Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Прізвище, ім’я, по батькові завідувача закладу

Михайличенко Ліна Федорівна

Освіта директора

вища

Рік заснування закладу

1947

Дата реєстрації (перереєстрації) останньої редакції статуту

14.12.2012

Профіль закладу за статутом та робочим навчальним планом (пріоритетний напрям роботи )

Гуманітарний напрямок

Термін проведення атестації

2014

Мова навчання

українська

Перелік навчальних програм

Програма розвиткку дітей дошкільного віку «Я у Світі» (нова редакція)

Характеристика мережі:

7 груп:

 2 – раннього віку

4 – передшкільного віку, 1 - логопедична

Розпорядок  роботи закладу

7 – 00 до 17-30                                                    чергова група до 19-00

Заклад дошкільної освіти діє згідно з Конституцією України, Конвенцією «Про права дитини», Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указом Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про стратегію національно – патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», Базовим компонентом дошкільної освіти, програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», статуту ДНЗ, Положення про ДНЗ (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234) .

У 2018/2019 навчальному році ДНЗ № 1 керувався листами Міністерства освіти і науки України: Інструктивно-методичні рекомендації «Про особливості організації діяльності закладів дошкільної освіти в 2018/2019 навчальному році» (Лист МОН України № 1/9-386 від 13.06.2018) та гранично допустиме навчальне навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (Затверджено наказом МОН України від 20.04.2015р. № 446). Програмно-методичне забезпечення освітнього процесу здійснювалось відповідно до Переліку навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2018/2019 навчальному році.

У 2018/2019 навчальному році у дошкільному закладі функціонувало 7 груп, з них: 2 групи раннього віку, 1 – логопедична та 4 - загального розвитку.

Заклад відвідували 159 дітей, а розрахований він на 97 місць. Діти 5-ти річного віку 100% охоплені дошкільною освітою.

До послуг дітей у закладі є музично-спортивна зала, кабінет учителя-логопеда та кабінет практичного психолога.

У закладі працюють 37 працівників: 19 педпрацівників і 18 технічного персоналу. У складі педагогічного колективу 1 завідувач, 1 вихователь-методист, 12 вихователів, 1 вчитель-логопед, 1 музичний керівник, 1 практичний психолог, 1 інструктор з фізичної культури, 1- медичного персоналу. Педагоги з вищою освітою – 15, середня спеціальна – 4.

Згідно з перспективним планом проходження курсової підготовки в 2018/2019 навчальному році на курсах при Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти свою фахову майстерність підвищили: вихователі Хейфец Л.І. та Павленко В.М., музичний керівник Анцібор Т.В., практичний психолог Янголь Г.Я. Атестовано протягом минулого навчального року 4 педагога.

За результатами атестації: вихователям Шкуренко Н.О. та Шевченко Л.М. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії», вихователь Хейфец Л.І. підтвердила кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії», а завідувач Михайличенко Л.Ф. за рішенням атестаційної комісії II рівня відповідає займаній посаді.

За підсумками атестації педагоги мають такі кваліфікаційні категорії:

- «спеціаліст вищої категорії» - 2 педагога (11%),

- «спеціаліст І категорії» - 8 педагогів (41%),

- «спеціаліст ІІ категорії» - 5 педагогів (26%),

- «спеціалісти» - 2 педагога (11%),

- 10, 11 тарифний розряд – 2 педагога (11 %).

Педагогічний колектив закладу дошкільної освіти в минулому навчальному році працював за Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», виконуючи завдання Базового компоненту дошкільної освіти в Україні (нова редакція).

Упродовж 2018 – 2019 навчального року діяльність педагогічного колективу була спрямована на створення належних умов для розв’язання таких проблемних питань:

• поглиблення роботи над вихованням громадянських якостей дітей раннього та передшкільного віку;

• посилення роботи щодо розвитку комунікативно – мовленнєвих навичок дітей в умовах сьогодення;

• забезпечення фундаменту успішності дитини в умовах Нової Української школи.

Педагоги дошкільного закладу продовжували реалізувати завдання Базового компонента дошкільної освіти, втілювати в практику оптимальні форми і методи роботи по розвитку особистості дитини.

Підвищенню професійної компетентності педагогів та результативності освітньої роботи з дітьми дошкільного віку сприяє активна участь педагоги закладу в методичній роботі міста. На базі ДНЗ № 1 пройшли міські методичні об’єднання:

29.11.2018 - вихователів груп дітей 5-го року життя на тему: «Формування екологічної компетентності дітей дошкільного віку засобами екологічної казки»;

11.04.2019 – «Школи молодого вихователя» на тему: «Використання різних видів театру з дітьми дошкільного віку в освітньому процесі ЗДО».

Під час методоб’єднання вихователів груп дітей 5-го року життя педагоги закладу презентували дидактичні ігри екологічної спрямованості та виставку-огляд «Чарівні перетворення дарів природи». А вихователь Мартиненко Н.М. запросила всіх присутніх до екологічної казки, під час якої діти показали свої знання та практичні вміння з екологічного виховання.

Під час засідання «Школи молодого вихователя» педагоги закладу створили виставку різних видів театру «Цікаво нам, цікаво всім», а вихователь-методист Оксьом О.І. організувала та провела педагогічний клуб «Використання різних видів театру в освітньому процесі ЗДО». Вихователь групи дітей 6-го року життя Шкуренко Н.О. разом з дітьми та музичним керівником Гончаренко А.О. продемонструвала рукавичковий театр авторської казки «Кицькин дім». У ході заняття діти показали ґрунтовні знання про театр, професії людей, що там працюють, предмети необхідні для їх праці та закріпили правила поводження в театрі. Діти 5-го року життя ( вихователь - Листопадна Г.І., муз. керівник -Анцібор Т.В.) продемонстрували гру-драматизацію за авторською казкою «Плаксиве зайченя» з використанням хустинкового театру.

У грудні 2019 року заклад був представлений на обласному конкурсі інтернет сайту. З метою розширення професійної компетентності педагогів у методичному кабінеті дитячого садка постійно працювала виставка «На допомогу вихователю», де були представлені новинки періодичних видань та методичної літератури.

Спрямовуючи освітню роботу за гуманітарним напрямком, педагоги закладу працювали над проблемою формування комунікативно розвиненої особистості.

Враховуючи гуманітарний напрямок роботи закладу, вихователі постійно поповнюють осередки, забезпечуючи умови для набуття дітьми навичок практичного життя. Граючи в ігри, діти збагачують свій індивідуальний досвід, розвивають творчі здібності. Розвивальні осередки постійно оновлюються іграми та посібниками, що дає змогу розширити та поглибити знання дітей. Усі вікові групи забезпечені дитячими меблями. Освітній процес у ЗДО передбачає чергування різних видів діяльності. Заняття плануються з урахуванням розумового та фізичного навантаження. Основний акцент – гуманізація педагогічного процесу.

Аналізуючи рівень організації, ефективності і доцільності проведених педагогічних рад, можна відмітити, що всі педагогічні ради носили організаційно-педагогічний характер: «План роботи закладу на 2018-2019 навчальний рік та його затвердження»; «Формування почуття національної свідомості та любові до рідної землі у дітей дошкільного віку»; «Формування мовленнєвої культури дошкільників у грі»; «Підсумки освітньо - виховної роботи закладу за 2018 – 2019 навчальний рік і завдання на літній оздоровчий період».

Підвищенню рівня педмайстерності педагогів ЗДО сприяють:

- семінар-практикум: «Психологічні аспекти у роботі з дітьми раннього віку» (28.09.2018);

-семінар-практикум:«Формування комунікативної компетенції дошкільників» (14.02.2019);

- дводенний семінар-практикум з участю вчителів ЗЗСО № 4 «Як у нас на Україні» (09.01.2019 - 10.01.2019);

- психолого-педагогічні консиліуми:

«Адаптаційний період в ДНЗ» (15.11.2018),

«Готовність дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі» (23.02.2019),

«Психологічний супровід групи дітей з порушенням мовлення» (20.09.2018).

Виконуючи завдання, визначені у річному плані на 2018 - 2019 навчальний рік, педагогічний колектив створював сприятливі умови для успішного розвитку, навчання та виховання дітей.

З метою вдосконалення освітнього процесу, педагоги закладу впроваджували інноваційні технології:

- розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях з зображувальної діяльності. Автор Л. Шульга (вихователь Павленко В.М.);

- психолого-педагогічне проектування. Автор Т.О. Піроженко (всі педагоги);

- музейна педагогіка (всі педагоги);

- елементи технології розвитку творчої особистості (ТРВЗ) (всі педагоги);

- складання описових розповідей за картками-схемами К. Крутій (всі педагоги);

- технологія раннього й інтенсивного навчання. Автор Зайцев М.О. (вчитель-логопед Ющенко Л.І.)

На особливу увагу заслуговували організовані та проведені нетрадиційні форми роботи з педагогами: ділова гра «Використання інноваційних технологій в освітньому процесі ЗДО» (20.12.2018), брейн-ринг «Виховуємо маленьких патріотів» (14.02.2019), майстер-клас «Граючись - навчаємось!» (21.03.2019).

Протягом року, для розвитку творчих здібностей дітей, їх нахилів та інтересів, у закладі організовані та проведені виставки: «Екологічний грайлик для дітей» (17.10.2018), «Дари природи рідного краю» (28.11.2018), «Зимова казка» ( 24.12.2018), «Творчими руками для любої мами» (04.03.2019), «Види театрів для дітей» (28.03.2019), «Великодні дива» (25.04.2019), «Іграшка своїми руками від люблячих тата і мами» (12.08.2019). До виготовлення експонатів залучалися працівники дитячого садка, діти та їх батьки.

Досить яскравою та насиченою була фото виставка «Цінуємо кожну мить» (15.05.2019). Усі світлини вищезазначених виставок розміщені на офіційній сторінці facebook за посиланням: https://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn

Цікавим та змістовним матеріалом були наповнені тематичні тижні:

«Малюкам про права» - з 15.10.2018 по 19.10.2018;

«Україна – рідний край» - з 29.10.2018 по 02.11.2018;

«16 днів проти насильства» - з 23.11.2018 по 01.12.2018;

«Якщо кожен вихований – то завжди хороший» з 08.04.2019 по 12.04.2019;

«Про безпеку дбаємо» - з 13.05.2019 по 17.05.2019.

Психолого-педагогічні проекти:

«Слово до слова звучить рідна мова» - з 21.01.2019 по 25.01.2019;

«Театр для творчості й уяви» - з 25.03.2019 по 29.03.2019

На особливу увагу заслуговує розвага за участі батьків «Добре в дитсадочку жити з фізкультурою дружити» організована інструктором з фізичної культури Клименко В.М. та музичне свято організоване музичним керівником Гончаренко А.О. «Нехай у кожної дитини живе любов до України».

Практичний психолог Янголь Г.Я. протягом року проводила для батьків та педагогічних працівників тематичні заходи та консультації: «Спілкування без насильства», «Як взаємодіяти з нервовою дитиною», «Як подолати батьківські страхи перед школою». Особливий інтерес у батьків викликав конкурс «Краще заохочення», на якому батьки поділилися власним досвідом заохочень та покарань, що застосовують по відношенню до своїх дітей, та мали змогу дізнатися про кращі заохочення, що мають неабиякий вплив на дітей дошкільного віку.

У 2018 – 2019 році в закладі працювала творча група вихователів (Момоток Г.О., Янголь Г.Я., Хейфец Л.І., Анцібор Т.В., Гончаренко А.О.) по проблемі «Роль народної педагогіки у формуванні громадянської компетентності дошкільника». Результатом плідної роботи творчого колективу став методичний посібник «Народна педагогіка та формування громадянсько-патріотичної компетентності дошкільника».

Моніторингове обстеження у 2018-2019 н. р. проводилося 2 рази на рік за Херсонською моделлю. У середньому, ним було охоплено 87% дітей

Зведені результати свідчать про наступне:

 

з/п

Група

Вихователі

Місяць  Кількість дітей Високий рівень (%) Достатній рівень (%)

Середній рівень (%)

Низький рівень (%)
1

Група

"Веселка"

3 р.ж. 

Павленко В.М.

Комендат А.В.

 

жовтень 20 0 6 42 52
травень 21 10 32 47 11
2

Група "Золота рибка" 

     3 р.ж.

Хейфец Л.І.

Волошина Ю.С.

жовтень 17 0 29 48 23
травень 17 7 56 19 17
3

 

Група

"Бджілка"

4р.ж.

Мартинюк О.М.

Шевченко Л.М.

жовтень 21 18 29 38 15
травень 19 19 38 34 9
4

 

Група

"Капітошка"

5 р.ж.

Момоток Г.О.

Листопадна Г.І.

жовтень 21 6 16 48 30
травень 20 18 42 28 12
5

 

Група

"Ромашка"

   5 р.ж.

Мартиненко Н.М.

Шевченко Л.М.

жовтень 24 12 29 45 14
травень 24 19 29 40 12
6

 

Група

"Сонечко"

    6 р.ж.

Гончаренко А.О.

Шкуренко Н.О.

жовтень 23 13 47 31 9
травень 23 45 40 12 3
7

 

Група

"Дзвіночок"

   6 р.ж.

Комендат А.В.

Шкуренко Н.О.

жовтень 13 12 48 33 7
травень 13 42 39 15 4
Загальний рівень жовтень 20 9 29 41 21
травень 20 22 40 28 10

 

 Результати контрольно-діагностичного обстеження свідчать про успішне засвоєння освітніх завдань програми «Я у Світі» у всіх групах.

В роботі ж з дітьми старшого дошкільного віку педагоги належне місце відводили фронтальним, інтегрованим та індивідуальним заняттям. Особливого значення надавалося готовності дітей до школи.

Під час обстеження практичним психологом виявлено, що діти проявляють інтерес до навчання, 92% дітей легко йдуть на контакт, із задоволенням вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми. Діти серйозно ставляться до школи та навчальної діяльності. У них сформована готовність до прийняття нової соціальної ролі – школяра. Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички навчальної діяльності.

У квітні комісією було обстежено 36 випускників. Результати моніторингу стану готовності дітей до школи показали:

- високий рівень готовності до навчання мають 49% дітей;

- середній рівень готовності до навчання мають 48% дітей;

- низький рівень готовності до навчання 3% дітей (діти з вадами мовлення).

Вихователі групи тісно співпрацюють з учителем-логопедом Ющенко Л.І. Вихованці логопедичної групи завдяки корекційно – відновлювальній роботі досягають позитивних результатів. Ющенко Л.І. спрямовує увагу педагогів на формування правильних фонетичних та морфологічних елементів мовленнєвих навичок дошкільнят. У роботі з дітьми педагог широко використовує дидактичні ігри та вправи, що активізує та заохочує дітей до активної діяльності.

На початку навчального року в логопедичну групу зараховано 13 дошкільнят. Протягом навчального року вирішувались пріоритетні завдання логопедичної корекції: подолання порушень мовлення; робота над складовою структурою мови, розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності (слухання, говоріння, читання); формування фонетико-фонематичної, лексико-граматичної сторін мови, зв’язного мовлення; формування комунікативних умінь; розвиток мовленнєвої, загальної та дрібної моторики; вироблення навичок свідомого сприймання та розуміння зверненого мовлення; оволодіння елементами грамоти, розвиток просо дики (темп, ритм, тембр, сила голосу, інтонування, емоційне забарвлення, тощо); розвиток психічних процесів (увага, пам’ять, мислення, уява, тощо). Корекційна робота з дітьми здійснювалась у ході фронтальних, підгрупових та індивідуальних занять.

Результатом цієї роботи можна вважати такі показники: вихованці виправили звуковимову, навчилися правильній вимові звуків рідної мови, розвинули фонематичний слух. У 10 із 13 дітей групи «Дзвіночок» завершена робота по автоматизації поставлених (сонорних -р, -л, шиплячих –ш, -ж, та свистячих –з, -с) звуків. Дошкільнята оволоділи навичками само та взаємоконтролю над висловлюваннями, навчилися аналізувати мовлення один одного. Ще двоє дітей - Шелбагашев В., Рудецька Д.- продовжать заняття в наступному році. І лише одна дитина – Колісник С. – потребує інтенсивних подальших занять через необхідність оперативного втручання та складність мовного дефекту.

Ющенко Л.І. активний учасник семінарів, педрад, тренінгів, завжди відкрита до нового, працює в тісній взаємодії з педагогами та батьками. Нею розроблені методичні поради, пам’ятки, проведені консультації ( 07.10.2018 «Виправляємо мовлення разом», 12.12.2018 «Визначна роль сім’ї в розвитку мови дітей», «Ігрові вправи на розвиток та корекцію слухової уваги і пам’яті дітей логопедичної групи»).

Вчитель – логопед співпрацює з практичним психологом Янголь Г.Я. Щороку Янголь Г.Я проводить діагностику групи дітей з порушенням мови, на основі якої надає практичні рекомендації вихователям, вчителю – логопеду та батькам щодо розвитку пізнавально-емоційної сфери та психологічних особливостей дітей з порушенням мови, проводить з дітьми з особливими освітніми потребами корекційно-розвивальні заняття за програмами А. Колесник «Сходинки розвитку розумової та пізнавальної активності» та В. Дьякової «Програма роботи з майбутніми першокласниками».

Тісна взаємодія відбувається і між практичним психологом та вихователями. Це спланована робота, яка поєднує різні напрямки діяльності в системі вихователь – дитина – батьки – практичний психолог. Велику увагу Янголь Г.Я. приділяє дітям: раннього віку, старшим дошкільникам та вихованцям групи з вадами мовлення . За результатами цієї роботи проведені психолого-педагогічні консиліуми: у вересні «Психологічний супровід групи дітей з порушенням мовлення», у листопаді «Адаптація новоприбулих дітей до ДНЗ», у березні «Готовність дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі». Результати роботи консиліумів розглянуті на нарадах при завідувачу.

Практичний психолог Янголь Г.Я. активний учасник педагогічних рад та методичних заходів закладу. Одне з провідних місць у роботі практичного психолога займає питання по формуванню навичок життєстійкості та стресостійкості в учасників освітнього процесу. З 10-ма дітьми та їх батьками були проведені заняття за програмою «Безпечний простір», які спрямовані на створення безпечного простору, формування життєстійкості та посилення взаємодії між дітьми та батьками. З дітьми всіх вікових груп практичним психологом проводилась корекційно-розвивальна робота за програмами : М. Троїцької «Разом весело рости», І. Івасечко «Профілактика психічного здоров’я та емоційних розладів у дітей старшого дошкільного віку», О. Проценко «Зернятко доброти», О. Хухлаєва «Школа - важкий і радісний шлях до знань». Проведені заняття дали змогу скоротити адаптаційний період, зняти емоційну напругу та покращити настрій, активізувати пізнавальні та емоційні процеси, сприяли формуванню навичок саморегуляції, попередили психоемоційні порушення та зберегли психологічне здоров’я, сформували довірливі стосунки з вихователями та дітьми. З педагогами та батьками були проведені тренінгові заняття: «Розуміння стресу», «Поведінка, яка мене захищає».

Вся робота по адаптації дітей до ЗДО проводилась в тісній співпраці з батьками. З метою соціальної підтримки батьків, надання інформації про розвиток дітей і вироблення спільних планів по взаємодії з дітьми в період адаптації, були сплановані і проведені заняття за програмою «Зростаємо разом». В заняттях прийняли участь вихователі дітей раннього віку та 87% батьків («Взаємодія з дитиною в період адаптації до ЗДО»; «Роль гри у розвитку дітей раннього віку»).

На допомогу батькам, педагогічним працівникам психологом розроблено методичні поради, пам’ятки («Шість рецептів позбавлення від гніву», «Як взаємодіяти з нервовою дитиною»…) та проведені консультації («Як подолати батьківські страхи перед школою», «Спілкування без насильства», тощо).

В закладі приділена увага інтеграції родинного та суспільного виховання. Педагоги спрямовували свою роботу на підвищення психолого - педагогічної культури батьків. Поновлені батьківські куточки у вікових групах «Золота рибка» та «Веселка», актуальність, змістовність та дієвість наданого матеріалу активізує увагу батьків. За допомогою стенду «У садочку як у віночку» вихователі кожної вікової групи знайомлять батьків з життям дітей. У вересні 2018 року були проведені колективні батьківські збори: «Пріоритетні напрямки роботи ДНЗ на 2018 – 2019 навчальний рік» та у квітні 2019 року батьківська конференція «Особливості розвитку дітей старшого дошкільного віку».

Взаємодія із сім'ями вихованців є одним з пріоритетних напрямів діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в освітньому процесі. Так музичний керівник Гончаренко А.О. під час свят та розваг постійно запрошує батьків до співучасті («Вітаємо мам», «Прощавай садок дитячий»). Вихователі Шкуренко Н.О., Комендат А.В. організовували екскурсії на місце роботи батьків. Інструктор з фізичної культури Клименко В.М. неодноразово проводила спільні з батьками свята («Здорова дитина – щаслива родина», «Тато, мама, я – спортивна сім’я», тощо). Педагоги постійно підтримують бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей. З цією метою організовують різні активні форми співпраці:

- спільні виставки робіт, під час яких батьки демонструють неабиякі таланти, а малята проявляють свою творчість та фантазію, занурюються у світ мистецтва («Зимові фантазії», «Великоднє диво»…)

- особливо цікавим та цінним для батьків (отримав багато позитивних відгуків) був День відкритих дверей, на якому батьки більше дізналися про життя садочка, сучасні форми роботи з дітьми, корисні ігри та вправи для сімейних дозвіль та переглянули виступ маленьких вихованців (19.02.2019 – «Мовленнєва ігротека»);

- батьківська конференція - 18.04.2019 «Особливості розвитку дітей старшого дошкільного віку»;

- цікаво і змістовно 15 травня 2019 року пройшов День сім’ї, про що було висвітлено на facebook.

Належне місце в роботі дошкільного закладу займає співпраця з Роменською загальноосвітньою школою І – Ш ступенів № 4. Позитивна взаємодія вчителів та вихователів обумовлена організацією спільних методичних заходів із використанням інтерактивних форм роботи: диспут «Перші кроки дітей в Нову Українську школу» ( 09.12.2018), дводенний семінар «Як у нас на Україні» ( 09.01.2019-10.01. 2019). Зусиллями педагогів школи та ДНЗ проведені заходи: акція «Лікарня для книги малюкам» (14.03. 2019), взаємовідвідування практичними психологами корекційних та розвиваючих занять (щомісяця), взаємовідвідування занять та уроків вихователями та вчителями (по квартально), взаємовідвідування днів відкритих дверей (згідно плану). Цікаво та сучасно пройшло спільне свято «Різдвяні свята в Україні» з участю школярів ЗЗСО № 4 (10.01.2019).

Тісна співпраця колективів ЗДО та ЗЗСО № 4 дає свої результати: 70% дітей старшого дошкільного віку майбутні першокласники школи № 4.

Варіативна складова змісту дошкільної освіти визначається закладом дошкільної освіти з урахуванням індивідуальних освітніх запитів дітей та побажань батьків і реалізується через роботу гуртків. У 2018 - 2019 навчальному році гуртковою роботою було охоплено 116 дітей, що становить 73% від загальної кількості дітей дошкільного віку.

Упродовж року в закладі працювало 6 гуртків:

- гурток з англійської мови «Словознайки» (30 дітей), керівник Рогоза О.В.;

- художньо-естетичний гурток театральної діяльності «Казкарик» (13 дітей), керівник Шкуренко Н.О.;

- хореографічний гурток «Танцювальна мозаїка» (20 дітей) / гурток працював за парціальною програмою музичного керівника Анцібор Т.В. «Танцювальна мозаїка», яка схвалена рішенням кафедри теорії та методики виховання Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 30.08.2013 року;

- фізкультурно-спортивний гурток «Чудо-шашки» (15 дітей), керівник Клименко В.М.;

- художньо-естетичний гурток «Жайворонок» (16 дітей), керівник Шевченко Л.М.;

- гурток соціально-особистісного напрямку «Добрики» (22 дітей), керівник Момоток Г.О.

Гуртки працювали на безоплатній основі.

Турбуючись про життя та здоров’я вихованців, педагоги закладу велику увагу приділяли фізичному вихованню дошкільнят.

Успіхів у своїй роботі та стійкого інтересу у дітей до занять з фізичної культури інструктор з фізичної культури Клименко В.М. досягає використанням нетрадиційного спортивного обладнання та цікавими сюжетними заняттями.

Необхідно зазначити, що в перспективно-календарному плануванні педагоги враховують рекомендації Міністерства освіти та науки України «Фізичний розвиток в умовах дошкільного навчального закладу» від 26.08.2010 р. № 1/9 – 563 щодо планування спортивних свят та розваг, пішохідних переходів та кожний останній четвер місяця – Дні здоров’я.

Проблема формування і відновлення здоров’я дошкільників є і завжди буде стрижневою та актуальною. Батьки вихованців займають не останнє місце у вирішенні цієї проблеми. Постійно у закладі проходять спортивні свята та розваги з участю батьків. Стало традицією у лютому місяці проводити спортивне свято «Тато, мама, я – спортивна сім’я», а переможці даного свята представляють заклад на міському конкурсі.

Протягом навчального року у дошкільному закладі велась робота по формуванню правильної постави та профілактики плоскостопості. Використовувалися загартування, як профілактика застудних захворювань. Формувалася у дітей система валеологічних знань про свій організм, про користь занять з фізичної культури, про особисту гігієну та чистоту навколишнього середовища. Особлива увага надавалася попередженню дитячого травматизму та забезпеченню безпеки життєдіяльності, а також проводилися заняття як з працівниками, так і з дітьми, з правил поведінки, надання першої допомоги у надзвичайних ситуаціях.

Важливе місце в роботі дошкільного закладу займає медичне обслуговування. Заклад має медичний кабінет та ізолятор для дітей з інфекційними захворюваннями. Медичний кабінет забезпечений лікарськими засобами та медичним обладнанням на 97% відповідно до Переліку оснащення медичного кабінету дошкільного закладу, затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України № 432/496 від 30.08.05р.

Медичне обслуговування дітей закладу здійснювала сестра медична старша Марченко Лариса Анатоліївна. Медичне обслуговування включало проведення обов’язкових медичних оглядів та оглядів перед профілактичним щепленням, надання в разі потреби невідкладної швидкої індивідуальної профілактичної допомоги і організація госпіталізації у разі наявності показань. Проведення профілактичних щеплень проводилось згідно з календарем щеплень та згідно з наказом МЗУ від 31.01.2000 р. «Про порядок профілактичних щеплень в Україні».

Один раз на рік вузькими спеціалістами центральної та дитячої поліклінніки здійснювався обов’язковий медичний огляд стану здоров’я дітей. За його висновками на диспансерному обліку перебуває 45 вихованців. Серед загальної кількості дітей закладу 72% становлять здорові діти, 28% - діти з виявленими патологіями. Порівнюючи з минулим роком кількість здорових дітей збільшилася на 10%.

За результатами медогляду

159 дітей у закладі

Група здоров'я

Кількість дітей %
основна 144 91
підготовча 15 9
спеціальна - -
звільнені - -

Аналізуючи стан захворюваності в ДНЗ можна зробити висновок, що середній показник відвідування – 60%, 4.3 % - становить захворюваність, 35,7% - пропуски з інших причин. Вся медична робота у закладі спрямована на зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей.

Однією з основних умов підвищення опору дитячого організму до захворювань, нормального росту та розвитку є забезпечення збалансованого харчування. Повноцінне та якісне харчування є невід'ємною складовою зміцнення здоров'я дошкільнят. Організація харчування ведеться відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04. 2006 р. № 298/227, Листа Міністерства освіти і науки України № 1/9-323 «Про виконання норм харчування в дошкільних навчальних закладах» від 19.05.2008 р.

У закладі відпрацьований затверджений режим та графік харчування дітей. Перед кожним прийомом їжі стіл сервірують згідно з меню. Збоку завідувача та сестри медичної старшої здійснюється систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов організації харчування. Аналіз харчування дітей проводиться з розрахунку фактичного споживання продуктів однією дитиною за основними життєво-необхідними видами продуктів (м’ясо, риба, масло вершкове, олія, молоко, сир твердий, яйця, цукор, картопля, овочі).

Середній показник норм харчування становить: дітям раннього віку - 84 % , дітям старшого віку - 74 %, що є недостатнім. Середня вартість дітодня за рік 20,28 грн.

Пільгові категорії дітей взяті на облік і харчуються відповідно до наказу відділу освіти від 29.12.2018 року №294-ОД «Про організацію харчування вихованців та учнів у закладах дошкільної та загальної середньої освіти у 2019 році»

Тож для 8 дітей з багатодітних родин встановлено знижки 50%, 1 дитина з інвалідністю та 1 дитина під опікою - харчуються безкоштовно. До категорії безкоштовників також відносяться 2 дитини з сімей вимушених переселенців, 21 дитина, батьки яких мають посвідчення учасників бойових дій, та 3 дитини з малозабезпечених сімей.

Організація роботи закладу та організація оздоровлення дітей в дошкільному закладі в літній період проводиться у відповідності до Рекомендації по проведенню літньої оздоровчої роботи з дітьми в дошкільних закладах; Інструктивного листа Міністерства освіти України про оздоровлення влітку та у відповідності до Плану роботи на оздоровчий період, який обговорюється та схвалюється педагогічною радою в травні місяці.

Влітку були проведені оздоровчі заходи, які полягали у використанні загартовування повітрям, сонцем, водою. Діти із задоволенням ходили босоніж по траві та по «доріжках здоров’я», бавилися з водою, грали у рухливі та спортивні ігри.

У літній оздоровчий період у закладі були створені необхідні умови для зміцнення і збереження здоров’я дітей, закріплення отриманих дітьми знань у різноманітних видах діяльності, а ще для цікавого і корисного дозвілля, пізнавальних подорожей у світ природи. Всього у закладі «Чайка» за літній період оздоровилось 51% дошкільнят, а за межами дошкільної установи – 49%.

Інструктор з фізичної культури Клименко В. М. систематично проводила з дітьми ранкову гімнастику на подвір’ї та ранкові оздоровчі пробіжки. Вихователі груп організовували фізкультуру на свіжому повітрі, пішохідні переходи за межі території дошкільного закладу, екскурсії та туристичні походи. Систематично проводились загартовуючі процедури: сон при доступі свіжого повітря, повітряні та сонячні ванни, водні процедури (обливання рук та ніг прохолодною водою), ігровий масаж, ходьба по оздоровчих доріжках, ходьба босоніж, тощо. Не забували педагоги й продумувати та створювати умови для самостійної рухової діяльності дошкільників. Систематична робота з фізичного виховання сприяла розвитку фізичних якостей дітей та зміцненню їх здоров’я.

Для ефективної організації освітньо-виховної роботи в літній оздоровчий період на подвір’ї були створені розвивальні та ігрові осередки.

За рахунок введення в щоденне меню соків, свіжих овочів та фруктів була підвищена калорійність харчування.

Весело і цікаво кожен останній четвер місяця були проведені Дні здоров’я. Малята мали можливість впродовж дня ознайомитися з цікавою інформацією про збереження та зміцнення свого здоров’я через різні види діяльності: малювання, ліплення, гру, пошуково-дослідницьку діяльність.

Цікавим та змістовним було дозвілля дітей. У закладі проводились різноманітні свята та музичні розваги ( спортивне свято «Малі олімпійці» (25.06.2019); музичне свято «Нехай у кожної дитини живе любов до України» (20.08.2019), музично-спортивний квест для дітвори «Зустрічаємо літо з казковими героями»(01.06.2019).

Питання захворюваності, відвідування, організації літнього оздоровлення та підсумки організації оздоровлення дітей в літній період розглядались та обговорювались на виробничих нарадах, на нарадах при завідувачу, фіксувались в наказах по дошкільному закладі.

Фінансово-господарська діяльність у ДНЗ здійснювалася згідно з річним планом. Із метою забезпечення стабільної роботи закладу за сезонами були розроблені спеціальні заходи, а контроль за їх виконання здійснювався адміністрацією та відповідними комісіями профспілкового комітету.

Матеріальна база у ДНЗ утримувалась за рахунок місцевого бюджету та благодійних батьківських коштів. Так протягом навчального року поліпшилася та зміцніла матеріально-технічна база закладу: був здійснений капітальний ремонт 3-х туалетних кімнат, 2-х спальних кімнат, здійснено придбання меблів (столи дитячі, шафи для одягу, ліжка, стільчики; шафи для рушників; шафа господарська), заміну лінолеуму та утеплення полу OSB, заміну 3-х внутрішніх дверей, придбання 4-х пісочниць, косметичний ремонт приміщень та пофарбування обладнання. Всього використано коштів 246.120 грн.

Аналізуючи роботу закладу за 2018 /2019 навчальний рік можна зробити висновок, що обрані форми та методи, об’єднані зусилля адміністрації, педагогів та батьків позитивно впливають на результативність роботи та досягнення дітей. Річний план за минулий навчальний рік виконано. Поряд з тим є ряд недоліків, що потребують вирішення:

- недостатньо розвинуті комунікативно-мовленнєві навички у дітей;

- потребує урізноманітнення та покращення робота щодо забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками освіти;

- недостатньо використовуються інтерактивні форми у роботі з батьками.

ЗАВДАННЯ НА 2019/ 2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Враховуючи результати роботи закладу дошкільної освіти «Чайка», недоліки, запити батьків та державні вимоги, педагогічний колектив спрямовує свою діяльність на вирішення проблеми: формування комунікативно розвинутої особистості дошкільника. Задля якісного розв’язання даної проблеми колектив ставить перед собою на новий навчальний рік такі завдання:

• Посилити роботу щодо розвитку комунікативно – мовленнєвих навичок дітей в умовах сьогодення.

• Створити фундамент успішності дитини в умовах Нової Української школи шляхом забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками освіти.

• Забезпечити плідну співпрацю з дітьми та батьками на засадах партнерської взаємодії, що ґрунтується на взаємодовірі та повазі.

У новому 2019/2020 навчальному році освітня діяльність ДНЗ №1 буде спрямована на виконання нормативно-правових документів, що регламентують загальні критерії функціонування закладу дошкільної освіти:

Закон України «Про освіту»

Закон України «Про дошкільну освіту»

Базовий компонент дошкільної освіти

«Про організацію національно патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах» (лист МОН № 1/9-322 від 13.06.2017 р.)

Лист МОН від 02.07.2019 № 1/9-419 "Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році"

Новий Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів (затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234)

Наказ МОН №446 від 20.04.2015року "Гранично допустиме навчальне навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності", інших чинних нормативно-правових актів.