Психолого-педагогічне проектування
Суть методу психолого-педагогічного проектування – у стимулюванні інтересу дітей до різних проблем, розв’язання яких потребує певних знань і експерементально-пошукових дій. Перевага даної технології взаємен дорослого з дитиною спонукає вихователів нашого закладу відмовлятися від традиційного підходу до організації освітнього процесу. Адже ця технологія дає змогу сформувати у дітей активно-пізнавальне ставлення до навколишнього світу, що є фундаментом розвитку здатності до шкільного життя.
Проект «Маленький актор у кожній дитині»
Девіз проекту: «Казка – могутній засіб виховання». Неоцінима роль проектної діяльності в тому, що дитина являється активним учасником освітнього процесу. Адже проект – це гра всерйоз. Казки допомагають дітям отримати перші знання, відчути себе хоробрими і відважними, розпізнавати добро і зло.
Мета проекту:
1. Освітня:
- розширити знання дітей про сучасне театральне мистецтво, закріпити основи норм поведінки в театрі;
- залучити дітей до художньої літератури;
- навчати емоційно та виразно передавати сюжет казки в іграх-драматизаціях;
- формувати емоційно-пізнавальну активність дітей;
- вчити робити висновки, думати, аналізувати, узагальнювати.
2. Розвивальна:
- розвивати самостійність та ініціативу;
- розвивати творчі здібності;
- розвивати вміння одержувати задоволення від процесу та результатів своєї діяльності;
- розвивати моральні почуття: справедливість, чесність, вихованість, співчуття.
3. Соціалізуюча:
- створити умови для реалізації пізнавальної і соціальної активності дітей;
- розвивати вміння проявляти ініціативу у спілкуванні з однолітками;
- сприяти гармонізації відносин між дорослими та однолітками;
- виробляти у дітей власний погляд на події, позитивні емоції.
4 Виховна:
- виховувати бажання бути добрим, справедливим, творчим;
- виховувати у дітей доброзичливе ставлення до персонажів, бажання їм допомагати;
- виховувати інтерес до української народної казки, до театралізованої діяльності.
Одноденний проект «Гра розвиває, навчає, виховує» допоміг дітям розкрити себе в ігровій діяльності. В роботі проекту прийняли участь всі дошкільнята закладу. Творчим етапом проекту була спортивна розвага «В пошуках іграшок»
Гра для дошкільника – це життя, зі своїми радощами, прикрощами, переживаннями та досягненнями. Школа спілкування та напруженої розумової праці.
Алгоритм дій вихователя при складанні проекту